Doppelherz Historie
Hvordan det hele begyndte
1890 - 1920

1897

Queisser Pharmas historie startede i 1897 på en lille farmaceutisk fabrik i Hamborg. Den nyuddannede farmaceut Alfred Queisser kom fra Dresden til Hamborg for at skabe sig en karriere som producent. Han specialiserede sig i sundheds- og plejeprodukter som cremer, flydende sæbe og tandpasta. 

På trods af udfordrende forhold formåede Alfred Queisser at udvide virksomheden løbende, takket være sine mange talenter som forretningsmand, videnskabsmand og kreativ reklameekspert. 

1919

Den anden grundsten til det nuværende Queisser Pharma blev lagt af apotekeren Josef Peter Hennes fra Essen, Tyskland. I 1919 udviklede han den oprindelige formel til den nu ikoniske Doppelherz® Tonikum, som blev baseret på urter og andre naturlige ingredienser. 

Registrering af mærket Doppelherz
1921 - 1960

1921

Doppelherz Tonikum distribueres for første gang og registreres som varemærke, hvilket markerer starten på Doppelherz-mærkets rejse og dets mange udviklinger. Det er her, den spændende historie begynder. 

1950'erne

Populariteten af Doppelherz Tonikum stiger hurtigt takket være intensive reklamekampagner. Det markante logo med de to hjerter bliver snart et symbol på vitalitet, sundhed og velvære for millioner. I 1950'erne reklamerer glade husmødre, klædt i rødt og sort, for tonicen og dens sundhedsfremmende egenskaber. 

Grundlæggelse af Queisser Pharma
1960 - 1980

1970'erne

I 1970'erne fusionerer de to virksomheder og danner Queisser Pharma. Virksomheden bliver en del af HGDF-familie-holdingvirksomheden, en velrenommeret familievirksomhed fra Flensborg, Tyskland. 

TV-kampagner med kultstatus
1980 - 2000

1982

I 1982 lancerer Doppelherz en ikonisk tv-kampagne, der hurtigt opnår kultstatus og bliver et mindeværdigt øjeblik i tysk tv-historie. 

Udvidelse af produktporteføljen
2000 - 2010

2000

Doppelherz udvikler sig til meget mere end den klassiske Tonikum. Under mottoet "Alt hvad hjertet begærer" udvikler mærket innovative produkter, samt produkter inden for hvidløg, ginseng, vitaminer, mineraler og omega-3.

Mærket til hele familien
2010 - 2015

2011

Doppelherz-mærket har ændret sig gennem årene. Fra de forebyggende produkter til hjerte, vitalitet og energi er der kommet en bred vifte af lægemidler og kosttilskud til hele familien. 

2014

I produktkategorien OTC er Doppelherz markedsleder i den tyske fødevaredetailhandel og apotek.

International og tæt på kunden
I dag

2016

Doppelherz omfavner de digitale platforme som Instagram og Facebook for at bevare den tætte kontakt med kunderne. Produkterne distribueres nu både fysisk og online. 

2025

Doppelherz er i dag et globalt mærke med tilstedeværelse i over 60 lande, understøttet af 6 datterselskaber og mange partnere. Med over 550 medarbejdere og et nyt, moderne logistikcenter i Flensborg imødekommer Doppelherz den stigende efterspørgsel efter sundhedsprodukter over hele verden.