1897
Queisser Pharmas historie startede i 1897 på en lille farmaceutisk fabrik i Hamborg. Den nyuddannede farmaceut Alfred Queisser kom fra Dresden til Hamborg for at skabe sig en karriere som producent. Han specialiserede sig i sundheds- og plejeprodukter som cremer, flydende sæbe og tandpasta.
På trods af udfordrende forhold formåede Alfred Queisser at udvide virksomheden løbende, takket være sine mange talenter som forretningsmand, videnskabsmand og kreativ reklameekspert.
1919
Den anden grundsten til det nuværende Queisser Pharma blev lagt af apotekeren Josef Peter Hennes fra Essen, Tyskland. I 1919 udviklede han den oprindelige formel til den nu ikoniske Doppelherz® Tonikum, som blev baseret på urter og andre naturlige ingredienser.

1921
Doppelherz Tonikum distribueres for første gang og registreres som varemærke, hvilket markerer starten på Doppelherz-mærkets rejse og dets mange udviklinger. Det er her, den spændende historie begynder.
1950'erne
Populariteten af Doppelherz Tonikum stiger hurtigt takket være intensive reklamekampagner. Det markante logo med de to hjerter bliver snart et symbol på vitalitet, sundhed og velvære for millioner. I 1950'erne reklamerer glade husmødre, klædt i rødt og sort, for tonicen og dens sundhedsfremmende egenskaber.

1970'erne
I 1970'erne fusionerer de to virksomheder og danner Queisser Pharma. Virksomheden bliver en del af HGDF-familie-holdingvirksomheden, en velrenommeret familievirksomhed fra Flensborg, Tyskland.

1982
I 1982 lancerer Doppelherz en ikonisk tv-kampagne, der hurtigt opnår kultstatus og bliver et mindeværdigt øjeblik i tysk tv-historie.

2000
Doppelherz udvikler sig til meget mere end den klassiske Tonikum. Under mottoet "Alt hvad hjertet begærer" udvikler mærket innovative produkter, samt produkter inden for hvidløg, ginseng, vitaminer, mineraler og omega-3.

2011
Doppelherz-mærket har ændret sig gennem årene. Fra de forebyggende produkter til hjerte, vitalitet og energi er der kommet en bred vifte af lægemidler og kosttilskud til hele familien.
2014
I produktkategorien OTC er Doppelherz markedsleder i den tyske fødevaredetailhandel og apotek.

2016
Doppelherz omfavner de digitale platforme som Instagram og Facebook for at bevare den tætte kontakt med kunderne. Produkterne distribueres nu både fysisk og online.
2025
Doppelherz er i dag et globalt mærke med tilstedeværelse i over 60 lande, understøttet af 6 datterselskaber og mange partnere. Med over 550 medarbejdere og et nyt, moderne logistikcenter i Flensborg imødekommer Doppelherz den stigende efterspørgsel efter sundhedsprodukter over hele verden.
